על בית הספר

מתעניינים בבית הספר? רוצים להכיר את הצוות? כאן תוכלו למצוא את כל המידע אודותינו.
במידה ויש עוד שאלות אתם תמיד מוזמנים ליצור איתנו קשר.

מרכז חינוכי טכנולוגי עמל עטרות נוסד בשנת 1971ומאז עבר ממשכן למשכן כמה פעמים ומספר התלמידים בו גדל משמעותית.
בית הספר נמצא באזור התעשייה עטרות בצפון ירושלים , ושוכן במבנה תעשייתי שעבר התאמה ושיפוץ כדי שיוכל לקלוט תלמידים ויענה ככל האפשר על צרכי בית ספר.
המרכז מקיים תכנית לימודים ישראלית , מסלול בגרות מגמות טכנולוגיות בלבד.

מח"ט עמל עטרות נמצא באזור עטרות בירושלים וקולט תלמידים לכיתות י-י"ד.
בית הספר מטפח סדנאות מקצועיות ויפות, חינוך חברתי ופעילויות רב תרבותיות.
בבית הספר "נבחרת" של תלמידים מצטיינים.

اسرة المركز التربوي التكنولوجي عمال عطروت القدس:

انطلقنا في مسيرة البناء الى الامام بخطى ثابتة واثقة رتيبة ملحوظة تطلب التروي .يشرفني تكليف ادارة المدرسة والانضمام الى اسرتكم ، ان اكون الى جانبكم وبينكم في خضم العملية التربوية التي فيها سنعمل معا جادين لنعد بناة المستقبل . جهودنا جميعا ادارة واداريين ومعلمين وطلبة واهاليهم ستتركز في بناء الطالب الخريج رافعا راسه ومحط عيون الفخر لذويه ومجتمعه ، بعد ان زودناه باليات الاستفادة من المعرفة ليعود الى مجتمعه خادما امينا داعما لمن يحتاجه سيعمل المركز التربوي التكنولوجي عمال عطروت القدس في غضون السنوات القادمة كمؤسسة في بيئة دينامية متغيرة متطورة . تكون فيها البيئة الفكرية بالغة الحساسية للمعلم والمتعلم اذ ستتم في جو يسوده التعاون والانفتاح والمشاركة ويدار بادارة جماعية. يحتاج تطور المؤسسة الى تغييرات مؤسساتية وتشكيل طواقم عمل كثيرة ومتشابكة مع التأكيد بان العملية التربوية ستستفيد الى اعلى الحدود من المعرفة المتراكمة الايجابية تربويا وتنظيميا يتطلب التغيير تعاونا بين جميع الشركاء في اسرة عمال ،الادارة والطاقم والطلاب وذويهم . روح التغيير تطلب توطيد عمل الطواقم لأجل بناء خطة عمل مدرسية وتنفيذها كما يتطلب الامر العمل على الإقليم المدرسي وربط الجانب التنظيمي بالجانب التربوي وفيه القيم الاجتماعية التي تنميها المدرسة

.

التربية:

يشكل تناول القضايا التربوية حجر الاساس في العملية التربوية المدرسية التي ستتمحور في الاهداف التالية : *تحسين تحصيل الطلاب * تعليم ذو معنى *تطوير الطاقم وتعزيزه لذلك سنرى العملية التربوية تسير على محور يربط بين المضامين التعليمية والعملية التعليمية وتقييمها فيطور الطاقم السيرورات التعليمية والتقييم واضعا نصب اعينه ملاءمة البرامج التعليمية لاحتياجات طلبتنا

تنمية القيم الانسانية:

بعد تخرجه نرغب في ان نكون اسهمنا في بناء خيارات التلميذ التي نؤكد انه يختار من سلة القيم المدرسية قيما يثري بها جعبته بحيث يمكنها تنمية شخصه على المستوى الفردي وتعزيز علاقاته الفردية بمجتمعه وكيفية اسهامه في بناءه. تنمية القيم الاجتماعية في الطالب تطلب توفير اقليم مدرسي بجودة عالية يستند الى قيم التعاون والتعددية وبناء الشراكات بين افراد الطاقم والطلاب و اهاليهم. المدرسة ستعمل على بناء خريج فعال ومساهم في مجتمعه وبيئته .

مع الإحترام

مدير المدرسة

أنور داوود

הכנת תלמידים ברמת הידע ,הערכים האנושיים, עצוב אישיות התלמידים , ומיומנויות החיים. תלמידים אילו מטיבים להשתמש בטכנולוגיה המודרנית לצרכיהם בשירות ביה"ס עצמו ושירות החברה שממנה באו תהליך זה יתקיים באקלים בית ספרי המאופיין בבחירות דמוקרטיות.
ביה"ס מספק סביבה לימודית מודרנית, מפותחת ומתחדשת העונה על צרכי דרישות דור העתיד ועונה על צרכי חברתו של דור זה .
אני מאמין : באפקטיביות של הפעולה החינוכית מתמשכת ובונה חלום לכל תלמיד, הפעולה החינוכית תתבסס על ערכי היושר ,כבוד הדדי ועיצוב מתחדש ומתמיד של האני מאמין של כל הלומד .יחסי אינוש צריכים להיות במרכז חיי המערכת הבית ספרית , הילד יזכה באמון הסובבים אותו ואילו הסובבים אותו יאמנו בשונות וריבוי האפשרויות הטמונות בכל ילד.

נוכחות והתנהלות התלמידים המהלך השיעור:

  1. נוכחות התלמידים בכל השיעורים הנה חובה !
  2. ימי פעילות חינוכית – חברתית בבית הספר ומחוץ לו הנם חובה ! היעדרות בלתי מוצדקת מכל  פעילות במסגרת ביה"ס תיחשב  כהפרת משמעת ותטופל בכל חומרת הדין.
  3. בהישמע הצלצול ייכנסו התלמידים בצורה מסודרת לכיתות וימתינו למורה ליד השולחנות, כאשר החומר הלימודי : ספרים המחברות וכלי הכתיבה מונחים על השולחן.
  4. במקרה של שיעור כפול יכין התלמיד את החומר גם לשיעור הבא.
  5. כניסה לכיתה לאחר שהשיעור החל תותר לאחר שהתלמיד יירשם על איחור .
  6. התלמידים יקדמו את המורה בקימה ויישבו במקומותיהם באישורו.
  7. חל איסור מוחלט להשתמש במכשירי טלפון ניידים או במכשירים אלקטרוניים אחרים במהלך השיעור. בתחילת השיעור יש לכבות את המכשיר ולאחסנו בתיק. מכשיר שייתפס על השולחן – יוחרם ויוחזר לידי הורי התלמיד בלבד.
  8. חל איסור מוחלט לאכול ו/או לשתות במהלך השיעור למעט שתית מים.
  9. תורני הכיתה ידאגו בשעת ההפסקה לניקיון הכיתה ולאוורורה ולניקיון הלוח. כל תלמיד אחראי לניקיון סביבתו.
  10. התלמידים יישבו בכיתה בהופעה תקינה (חולצה מכופתרת בתוך המכנסיים).
  11. בימים חמים או לאחר שיעור ספורט, ניתן יהיה לשבת  בכתה בחולצת טריקו לבנה ללא החולצה הצבאית.
  12. אם מורה מתעכב או נעדר מהשיעור, נציג הכיתה ידווח  על כך מידית לסגן  המנהל האחראי על המערכת.

נוהלי משמעת

  1. תלמיד, שיורחק משיעור בשל הפרעה למהלך התקין  של השיעור,יוצא מהכיתה, יירשם במשרד השוחרות, ויחזור מיד לשיעור .
  2. המשך הטיפול ייעשה  ע"י מחנך הכיתה או על ידי המק"ס /ראש הצוות או ע"י סגן המנהל האחראי בהתאם לחומרת ההפרעה ולאופייה.
  3. תלמיד שיצבור שלוש הפרעות-יישלח מכתב התרעה להוריו, המכתב יוחזר ע" תלמיד, כשהוא חתום ויתויק בתיקו האישי.
  4. לאחר חמש הפרעות יוזמנו ההורים לשיחת בירור בביה"ס.
  5. בחלוף 30 יום ללא הרשמות, תמחקנה ההרשמות הקודמות, וספירת הרישום תתחיל מחדש.
  6. במקרה של הפרעות חוזרות ונשנות או מקרים של התנהגות חריגה כגון : אלימות פיזית, חוצפה בוטה, עישון, פגיעה באמינות וכו' יטופל התלמיד ע"י  הנהלת ביה"ס.

המגמות שלנו

בבית הספר שלוש מגמות עקריות:
הנדסת חשמל רכב
הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים
הנדסת חשמל ובקרת אנרגיה

מבנה ארגוני

הנהלה

  • אנואר דאוד

    מנהל מחט עמל עטרות

רכזי מגמות ומקצוע

עובדי מינהלה

  • ג'אמל עמור

    קניין בית הספר
  • סברין

    מזכירת בית הספר